Maulana, Fachdad (2020) The Use of Learning Together Activities in Cooperative Learning to Passive Student’s Speaking Skill at Eight Grade of Mtss Miftahul Ulum Larangan Badung Pamekasan. Diploma thesis, INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI MADURA.
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_Cover_TBI.pdf Download (450kB) |
|
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_Lembar_Persetujuan_ Pembimbing_TBI.pdf Download (269kB) |
|
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_Lembar Pengesahan_TBI.pdf Download (315kB) |
|
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_Abstrak_TBI.pdf Download (297kB) |
|
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_Daftar_Isi_TBI.pdf Download (301kB) |
|
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_BAB I_TBI.pdf Download (444kB) |
|
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_BAB II_TBI.pdf Restricted to Repository staff only Download (409kB) |
|
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_BAB III_TBI.pdf Restricted to Repository staff only Download (437kB) |
|
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_BAB IV_TBI.pdf Download (1MB) |
|
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_BAB V_TBI.pdf Restricted to Repository staff only Download (391kB) |
|
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_Daftar_Pustaka_TBI.pdf Download (309kB) |
|
Text
Fachdad Maulana _ 20160701030041_Surat_Pernyataan Keaslian_Karya_Dan_Persetujuan Publikasi_ TBI.pdf Download (243kB) |
Abstract
In the process of teaching, the process of selecting method and way which taken by the teacher is not based to the students proficiency capacity and it is not also oriented to the students contented to the way or method which is implemented by teacher.The teacher should think further with taking serious action, it can be done by implementing a method which gives significant effect to the students proficiency.Learning Together is one of the solutions in English teaching particularly in teaching speaking. The focus of this research is on how the English teachers use of learning together method in cooperative learning and what are the students and teachers responses on the use of learning together method in cooperative learning to teach student's passive speaking skill.The purpose of this research is to describe on how the use of learning together method in cooperative learning and the second is to find out the strength and weaknesses of using learning together method in cooperative learning. This research is conducted to describe on how the English teacher use learning together method in cooperative learning on teaching speaking and to find out the strength and weaknesses of using learning together in cooperative learning on teaching speaking.This research uses descriptive qualitative design.The researcher uses three ways in collecting data namely observation,interview,and documentation.Meanwhile,the subject of this research is the teachers and students inMtss Miftahul Ulum Larangan Badung Pamekasan. The result of the research can be concluded that learning together method is sequence of activity in skill development on teaching speaking atMTss Miftahul Ulum Larangan Badung with the purpose is to increase students speaking quality.Various responses given by teachers and students;Learning together method helps students to think as a group,broaden students perspective and make students are able to know new cases especially the current issue which talked in the public,motivates students to read constantly and help student in solving problem. Dalam proses pembelajaran, proses pemilihan metode dan cara yang dilakukan oleh guru tidak didasarkan pada kapasitas kemahiran siswa dan tidak juga berorientasi pada siswa yang puas dengan cara atau metode yang diterapkan guru. Guru harus berpikir lebih jauh dengan mengambil tindakan serius, hal itu dapat dilakukan dengan menerapkan metode yang memberikan pengaruh yang signifikan terhadap kemahiran siswa. Belajar Bersama merupakan salah satu solusi dalam pengajaran bahasa Inggris khususnya dalam pengajaran berbicara. Fokus penelitian ini adalah bagaimana guru bahasa Inggris menggunakan metode pembelajaran bersama dalam pembelajaran kooperatif dan bagaimana tanggapan siswa dan guru terhadap penggunaan metode pembelajaran bersama dalam pembelajaran kooperatif untuk mengajarkan keterampilan berbicara pasif siswa. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan bagaimana penggunaan metode learning together dalam pembelajaran kooperatif dan yang kedua untuk mengetahui kekuatan dan kelemahan penggunaan metode learning together dalam pembelajaran kooperatif. Penelitian ini dilakukan untuk mendeskripsikan bagaimana guru bahasa Inggris menggunakan metode pembelajaran bersama dalam pembelajaran kooperatif dalam pengajaran berbicara dan untuk mengetahui kekuatan dan kelemahan penggunaan pembelajaran bersama dalam pembelajaran kooperatif dalam pembelajaran berbicara. Penelitian ini menggunakan desain kualitatif deskriptif. Peneliti menggunakan tiga cara dalam mengumpulkan data yaitu observasi, wawancara, dan dokumentasi. Sedangkan subjek penelitian ini adalah para guru dan siswa di MTss Miftahul Ulum Larangan Badung Pamekasan. Hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa metode learning together merupakan rangkaian kegiatan dalam pengembangan keterampilan berbicara di MTss Miftahul Ulum Larangan Badung yang bertujuan untuk meningkatkan kualitas berbicara siswa. Berbagai tanggapan yang diberikan oleh guru dan siswa; Metode pembelajaran bersama membantu siswa berpikir secara berkelompok, memperluas perspektif siswa dan menjadikan siswa mampu mengetahui kasuskasus baru khususnya isu yang sedang ramai dibicarakan di masyarakat, memotivasi siswa untuk terus membaca dan membantu siswa dalam memecahkan masalah.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Subjects: | ?? m71E ?? ?? m_005 ?? ?? m_051 ?? ?? m_071 ?? ?? m_072 ?? |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah > Tadris Bahasa Inggris |
Depositing User: | Mrs. Fatimah Aria Utami |
Date Deposited: | 05 Feb 2021 07:02 |
Last Modified: | 05 Feb 2021 07:02 |
URI: | http://etheses.iainmadura.ac.id/id/eprint/724 |
Downloads
Downloads per month over past year
Origin of downloads
Actions (login required)
View Item |