Yuninda, Putri (2020) The Use of Macromedia Flash as a Media in Learning Vocabulary at Third Grade of SDN Pademawu Barat IV Pamekasan. Diploma thesis, INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI MADURA.
Text
a) Putri Yuninda_20160701030138_Cover_TBI..pdf Download (226kB) |
|
Text
c) Putri Yuninda_20160701030138_Lembar_Persetujuan_Pembimbing_TBI..pdf Download (370kB) |
|
Text
d) Putri Yuninda_20160701030138_Lembar_Pengesahan_TBI..pdf Download (121kB) |
|
Text
e) Putri Yuninda_20160701030138_Abstrak_TBI..pdf Download (294kB) |
|
Text
f) Putri Yuninda_20160701030138_Daftar_Isi_TBI..pdf Download (285kB) |
|
Text
g) Putri Yuninda_20160701030138_BAB I_TBI..pdf Download (497kB) |
|
Text
h) Putri Yuninda_20160701030138_BAB II_TBI..pdf Restricted to Repository staff only Download (635kB) |
|
Text
i) Putri Yuninda_20160701030138_BAB III_TBI..pdf Restricted to Repository staff only Download (496kB) |
|
Text
j) Putri Yuninda_20160701030138_BAB IV_TBI..pdf Download (796kB) |
|
Text
k) Putri Yuninda_20160701030138_BAB V_TBI..pdf Restricted to Repository staff only Download (298kB) |
|
Text
l) Putri Yuninda_20160701030138_Daftar_Pustaka_TBI..pdf Download (405kB) |
|
Text
b) Putri Yuninda_20160701030138_Surat_Pernyataan_Keaslian_Karya_dan_Persetujuan_Publikasi_TBI..pdf Download (117kB) |
Abstract
Vocabulary is the core component of language ability and the basis of how students can speak well, listen, read, and write. Therefore, teacher should use the vocabulary learning media creatively, becoming more meaningful to attract student s to the study. There are two research focuses in this research. The first, how does the teacher used macromedia flash as a media in learning vocabulary at third grade of SDN Pademawu Barat IV Pamekasan. The second, what are the advantages and disadvantages of macromedia flash as a media in learning vocabulary at third grade of SDN Pademawu Barat IV Pamekasan. This research use qualitative approach, and the kind of the research is descriptive. The researcher use observation, interview, and documentation to collect the data. The data analysis used by the researcher are data condensation, data display and verification. The triangulation technique is used by the researcher to check the validity of the data. Having analyzed the data, the researher finally found a media used by the teacher, that is macromedia flash. The media used by the teacher at SDN Pademawu Barat IV Pamekasan has included some indicators about variations, media, English material, and evaluation that was made by the teacher to know how far the student mastery about English material. The material that is used by the teacher did not make the students got a difficulty, because the teacher gave the material use a simple sentence in the teaching learning process. The teacher gave some material based on the student level, every student has a variation ability to understand each material. Based on the indicator of media, it showed that the media used by the teacher was implemented appropriately. Therefore, the researcher tries to formulate suggestion relate with finding. The teacher should create the good situation in the teaching and learning process. Teacher don’t forget to explain the instructions and the rules easily and understandably. School should give more interesting picture as a media to develop the student’s ability in English learning. Kosakata merupakan komponen inti dari kemampuan berbahasa dan merupakan dasar bagaimana siswa mampu berbicara dengan baik, mendengarkan, membaca, dan menulis. Oleh karena itu, guru hendaknya menggunakan media pembelajaran kosakata dengan kreatif, sehingga menjadi lebih bermakna untuk menarik siswa dalam mempelajarinya. Ada dua fokus penelitian dalam penelitian ini. Pertama, bagaimana guru menggunakan macromedia flash sebagai media pembelajaran kosataka pada kelas 3 di SDN Pademawu Barat IV Pamekasan. Kedua, apakah kelebihan dan kekurangan macromedia flash sebagai media pembelajaran kosakata pada kelas 3 di SDN Pademawu Barat IV Pamekasan. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif, dan jenis penelitiannya adalah deskriptif. Peneliti menggunakan tiga tipe jenis pengumpulan data, yaitu observasi, wawancara dan dokumentasi. Analisis data yang digunakan peneliti adalah data kondensasi, penyajian data, dan penarikan kesimpulan/verifikasi. Teknik triangulasi digunakan peneliti untuk mengecek keabsahan data. Setelah menganalisis data, peneliti akhirnya menemukan sebuah media yang digunakan oleh guru yaitu macromedia flash media. Media yang digunakan oleh guru di SDN Pademawu Barat IV termasuk beberapa petunjuk tentang perbedaan, media, materi bahasa inggris, dan penilaian yang dibuat oleh guru untuk mengetahui seberapa jauh penguasaan siswa tentang materi bahasa inggris. Materi bahasa inggris yang digunakan oleh guru tidak membuat siswa merasa kesulitan, karena guru memberikan materi dengan kalimat yang mudah dalam proses kemampuan siswa. Setiap siswa memiliki berbagai macam kemampuan untuk mengerti setiap materi. Berdasarkan petunjuk, media yang digunakan oleh guru tersebut berjalan dengan tepat. Oleh karena itu, peneliti mencoba merumuskan saran terkait dengan temuan. Guru harus membuat situasi menjadi baik dalam proses pemebelajaran. Guru tidak lupa untuk menjelaskan sebuah arahan atau aturan yang mudah dan dimengerti. Sekolah harus memberi gambaran yang lebih menyenangkan seperti media untuk mengembangkan kemampuan siswa dalam proses pembelajaran.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Subjects: | ?? m71E ?? ?? m71F ?? ?? m83F ?? ?? m_051 ?? ?? m_071 ?? ?? m_072 ?? ?? m_090 ?? |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah > Tadris Bahasa Inggris |
Depositing User: | Mrs. Fatimah Aria Utami |
Date Deposited: | 24 Feb 2021 03:48 |
Last Modified: | 24 Feb 2021 03:48 |
URI: | http://etheses.iainmadura.ac.id/id/eprint/751 |
Downloads
Downloads per month over past year
Origin of downloads
Actions (login required)
View Item |