Laily, Nur (2020) An Analysis of Teacher’s Strategies in Teaching Speaking at The Tenth Grade of SMK Nahdliyatul Islamiyah Blumbungan Pamekasan. Diploma thesis, INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI MADURA.
Text
1 SAMPUL - NURLAILY 20160701030131.pdf Download (109kB) |
|
Text
2 HALAMAN PERSETUJUAN - NURLAILY 20160701030131.pdf Download (112kB) |
|
Text
3 HALAMAN PENGESAHAN - NURLAILY 20160701030131.pdf Download (269kB) |
|
Text
4 ABSTRAK - NURLAILY 20160701030131 hhh.pdf Download (191kB) |
|
Text
5 KATA_PENGANTAR - NURLAILY 20160701030131.pdf Download (95kB) |
|
Text
6 DAFTAR_ISI - NURLAILY 20160701030131.pdf Download (75kB) |
|
Text
7 BAB I - NURLAILY 20160701030131.pdf Download (126kB) |
|
Text
8 BAB II - NURLAILY 20160701030131.pdf Restricted to Repository staff only Download (246kB) |
|
Text
9 BAB III - NURLAILY 20160701030131.pdf Restricted to Repository staff only Download (141kB) |
|
Text
10 BAB IV - NURLAILY 20160701030131.pdf Download (226kB) |
|
Text
11 BAB V - NURLAILY 20160701030131.pdf Restricted to Repository staff only Download (36kB) |
|
Text
12 DAFTAR RUJUKAN - NURLAILY 20160701030131.pdf Download (96kB) |
|
Text
13 PERNYATAAN KEASLIAN - NURLAILY 20160701030131.pdf Download (34kB) |
|
Text
14 LAMPIRAN - NURLAILY 20160701030131.pdf Download (2MB) |
|
Text
15 RIWAYAT HIDUP - NURLAILY 20160701030131.pdf Download (54kB) |
Abstract
This thesis describes teacher strategies applied in teaching speaking like TPS (think, pair and share strategy). The researcher also interest to analyze about this strategy. In general the strategy is an action of teacher’s effort to get the main purpose in teaching and learning. This research used descriptive analysis method of qualitative research to know the strategies used by the teacher. This thesis researcher using three types of data collection, in observation, interviews, and documentation, because the researcher need observe, interview, and documentation with using teacher strategies. Having analyzed the data, the researcher finally found a strategies used by the teacher, that is TPS (think, pair and share strategy). The strategy used by the teacher at SMK Nahdliyatul Islamiyah has included some indicators about variations, media, English material, and evaluation that was made by the teacher to know how far the student mastery about English material. The material that is used by the teacher did not make the students got a difficulty, because the teacher gave the material use a simple sentence in the teaching learning process. The teacher gave some material based on the student level, every student has a variation ability to understand each material. Based on the indicator of strategy, it showed that the strategy used by the teacher was implemented appropriately Therefore, the researcher tries to formulate suggestion relate with finding. The teacher should create the good situations in the teaching and learning process. Teachers don't forget to explain the instructions and the rules easily and understandably. School should give more interesting picture as a media to develop the student's ability in English learning. The researcher conduct the similar strategy with other respondents to find out the advantages in that place. Tesis ini menjelaskan tentang strategi guru yang diterapkan dalam mengajar speaking seperti think, pair and share strategy. Untuk itu, peneliti tertarik untuk menganalisis tentang strategi guru tersebut. Biasanya, strategi adalah sebuah usaha dari seorang guru untuk mendapatkan tujuan pembelajaran. Penelitian ini menggunakan metode analisis deskriptif kualitatif penelitian untuk mengetahui strategi yang digunakan oleh guru. Dalam tesis ini peneliti menggunakan tiga tipe jenis pengumpulan data, yaitu observasi, wawancara dan dokumentasi, karena peneliti perlu mengamati, melakukan tanya jawab dan melakukan dokumentasi dalam penggunaan strategi guru. Setelah menganalisis data, penelitin akhirnya menemukan sebuah strategi yang digunakan oleh guru, yaitu think, pair and share strategi. Strategi yang digunakan oleh guru di SMK Nahdliyatul Islamiyah termasuk beberapa petunjuk tentang perbedaan, media, materi bahasa inggris, dan penilaian yang dibuat oleh guru untuk mengetahui seberaa jauh penguasaan murid tentang materi bahasa inggris. Materi bahasa inggris yang digunakan oleh gur tidak membuat murid merasa kesulitan, karna guru memberikan materi dengan kalimat yang mudah dalam proses pembelajaran. Guru memberikan sebuah materi sesuai dengan kemampuan murid. Setiap siswa memiliki berbagai macam kemamuan untuk mengerti setiap materi. Berdasarkan petunjuk, strategi yang digunakan oleh guru tersebut berjalan dengan tepat Oleh karena itu, peneliti mencoba merumuskan saran terkait dengan temuan. Guru harus membuat situasi menjadi baik dalam proses pembelajan. Guru tidak lupa untuk menjelaskan sebuah arahan dan aturan yang mudah dan dimengerti. Sekolah harus member gambaran yang lebih menyenangkan seperti media untuk mengembangkan kemampuan siswa dalam proses pembelajaran. Peneliti melakukan hal yang sama dengan strategi yang lain untuk menemukan keuntungan ditempat tersebut.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Subjects: | ?? m71E ?? ?? m_005 ?? ?? m_051 ?? ?? m_071 ?? ?? m_072 ?? ?? m_090 ?? |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah > Tadris Bahasa Inggris |
Depositing User: | Mrs. Fatimah Aria Utami |
Date Deposited: | 24 Feb 2021 03:49 |
Last Modified: | 24 Feb 2021 03:49 |
URI: | http://etheses.iainmadura.ac.id/id/eprint/748 |
Downloads
Downloads per month over past year
Origin of downloads
Actions (login required)
View Item |