Muda’i, Muda’i (2020) The use of learning models used by English teachers in the reading skills of students at English cours Karang Durin Karang Penang. Diploma thesis, INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI MADURA.
Text
1. SAMPUL-MUDA'I 18201301030108.pdf Download (153kB) |
|
Text
2. HALAMAN PERSETUJUAN-MUDA'I 18201301030108.pdf Download (224kB) |
|
Text
3. HALAMAN PEGESAHAN-MUDA'I 18201301030108.pdf Download (215kB) |
|
Text
4. ABSTRACT-MUDA'I 18201301030108.pdf Download (259kB) |
|
Text
5. KATA PENGANTAR-MUDA'I 18201301030108.pdf Download (158kB) |
|
Text
6. DAFTAR ISI-MUDA'I 18201301030108.pdf Download (144kB) |
|
Text
7. BAB I-MUDA'I 18201301030108.pdf Download (247kB) |
|
Text
8. BAB II-MUDA'I 18201301030108.pdf Restricted to Repository staff only Download (283kB) |
|
Text
9. BAB III-MUDA'I 18201301030108.pdf Restricted to Repository staff only Download (191kB) |
|
Text
10. BAB IV- MUDA'I 18201301030108.pdf Download (863kB) |
|
Text
11. BAB V - MUDA'I 1801030108.pdf Restricted to Repository staff only Download (155kB) |
|
Text
12. DAFTAR RUJUKAN- MUDA'I 18201301030108.pdf Download (223kB) |
|
Text
13. PERNYATAAN KEASLIAN-MUDA'I 18201301030108.pdf Download (246kB) |
|
Text
14. LAMPIRAN - MUDA'I 18201301030108.pdf Download (802kB) |
|
Text
15. RIWAYAT HIDUP - MUDA'I 18201301030108.pdf Download (120kB) |
Abstract
Reading is one element of language that is important in making self-mastery in mastering other languages, including the understanding of English both in daily use or learned in school to understand the text that is read then of course there must be a model in understanding a text to make it easier and easier, the models used in learning English are so many but in this study researchers focus on the Numbered Head Together (NHT) Model The purpose of this study was to determine the use of the numberead head together learning model used by English teachers as well as the benefits gained by teachers and students at Karang Durin English Cours Karang Durin Karangpenang in the comprehension of students' reading; To illustrate the application of the model used in developing students' reading comprehension by ainggris teachers in Durin Karang English cours as well as explaining the use and benefits of this numbered head together model. This research was arranged using qualitative research with the description method as the type of research. to use of the description method in this study, the data in the study were analyzed using description analysis to answer the focus of the research. To collect data, researchers used observations, interviews, and documentation and this researcher took the place to greet three days 03 August 2019 to 05 August 2019. The results of this study indicate that using the Numbered Head Together model can foster self-confidence in students, no one is smarter, and is able to provide the same place and cooperation in a group and also helps teachers manage time in correcting student reading to understand student understanding. it is addressed to the English teacher to provide benefits and to enable students to develop their abilities. Then, this study is also aimed at future researchers who want to conduct research on the use of the numbered head together learning model with different aspects. With hope, the existence of this research will provide new knowledge, especially for the world of education. Membaca merupakan salah satu elemen dari bahasa yang penting di jadikan penguasaan diri dalam menguasai bahasa lain, tak terterkecuali dalam pemahaman bahasa inggris baik yang di gunakan sehari-hari atau di pelajari di sekolah untuk mengerti teks yang di baca maka tentu harus adanya model dalam memahami sebuah teks agar lebih mudah dan gampang, model yang di gunakan dalam pembelajaran bahsa inggris begitu banyak namun dalam penelitian ini peneliti lebih focus kepada model Numbered Head Together (NHT) Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengggunaan model pembelajaran numberead head together yang di gunakan oleh guru bahasa inggris serta keuntungan yang di peroleh guru dan siswa di Karang Durin English Cours Karang Durin Karangpenang dalam pemahamanan membaca siswanya; Untuk menggambarkan bentuk pengaplikasian dari model yang digunakan dalam mengembangkan pemahaman membaca siswanya oleh guru bahas ainggris di karang durin english cours serta menjelaskan penggunaan dan keuntungan dari model numbered head together ini. Penelitian ini disusun menggunakan penelitian kualitatif dengan metode deskripsi sebagai jenis penelitiannya.Dikarenakan penggunaan metode deskripsi pada penelitian ini, data pada penelitian di analisa menggunakan analisa deskripsi untuk menjawab fokus penelitiannya. Untuk mengumpulkan data, peneliti menggunakan observasi, interview, dan dokumentasidan peneliti inia ini menagmbil tempat salam tiga hari 03 agustus 2019 sampai 05 agustus 2019. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa menggunakan model numbered head togetherdapat menumbuhakn rasa percaya diri keapda siswa, tidak ada yang lebih pintar, serta mampu memberikan tempat yang sama dan kerja sama dalam satu kelompokdan jugak membantu guru mengatur waktu dalam mengoreksi membaca siswa memngetahui pemahaman siswa. hal tersebut ditujukan kepada guru bahasa Inggris untukmemebrikan keuntunganserta memungkinkan untuk membantu siswa untuk mengembangkan kemampuannya. Kemudian, penelitian ini juga ditujukan kepada peneliti selanjutnya yang ingin melakukan penelitian tentang penggunaan model pembelajaran numbered head together dengan aspek yang berbeda. Dengan harapan, keberadaan penelitian ini akan memberikan ilmu yang baru terutama bagi dunia pendidikan.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Subjects: | ?? m71E ?? ?? m71F ?? ?? m71G ?? ?? m_051 ?? ?? m_071 ?? ?? m_072 ?? |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah > Tadris Bahasa Inggris |
Depositing User: | Mrs. Fatimah Aria Utami |
Date Deposited: | 24 Feb 2021 03:19 |
Last Modified: | 24 Feb 2021 03:19 |
URI: | http://etheses.iainmadura.ac.id/id/eprint/803 |
Downloads
Downloads per month over past year
Origin of downloads
Actions (login required)
View Item |